Avtogeni trening

Progresivna in pasivna mišična relaksacija

Avtogeni trening je uveljavljena metoda, ki ima z balansiranjem simpatičnega in para-simpatičnega živčevja, velik vpliv na telo. S tovrstnim umirjanjem se okrepi človeški imunski sistem, zniža se raven sladkorja v krvi, zniža se krvni tlak, zniža se raven stresnega hormona, izboljša se spanec.

Fizične spremembe v telesu pa imajo posreden vpliv tudi na človekovo osebnost: poveča se samozavest, posameznik se umiri, osredotoči, javna nastopanja so lažja in bolj sproščena, osebnostna rast je ob umirjanju in sprejemanju sebe in drugih močno pospešena, odpravijo se tesnobni občutki in strahovi.

Progresivna mišična relaksacija je samoregulacijska tehnika, namenjena doseganju globoke psihofizične sprostitve. Z ublažitvijo telesne in duševne napetosti ter doseganjem notranje umirjenosti in sproščenosti, ohranjamo in vzpostavljamo psihofizično ravnovesje ter zaščito pred pretiranim in dolgotrajnim stresnim odzivom, ki je sicer škodljiv za naše zdravje.

Pasivna mišična relaksacija je različica progresivne mišične relaksacije, ko mišice
sproščamo samo miselno, ne pa tudi fizično. Poleg tega pri pasivnem sproščanju
mišične skupine samo sproščamo, brez predhodnega krčenja. Pasivna mišična
relaksacija je še zlasti primerna za nosečnice, osebe z visokimi krvnim tlakom in
srčne bolnike.

Sprostitvene tehnike so relativno preproste in se jih lahko sorazmerno hitro naučimo. Uporabljajo se samostojno, kot oblika samopomoči.

Učenje sprostitvenih tehnik poteka individualno oz. v kombinaciji s psihoterapijo.

Online svetovanje in psihoterapija
– ko iz kateregakoli razloga osebni obisk ni mogoč, je na voljo pogovor na daljavo.